lotteparidaans.reismee.nl

De eerste week

Een week geleden zat ik in het vliegtuig hierheen. En wat was mijn eerste week fantastisch!

Zondagavond laat kwam ik aan bij Joke (mijn baas). Daar mocht ik mijn eerste nachtje slapen, zodat ik niet gelijk alleen zou zijn. Heel fijn!

Maandagochtend kreeg ik gelijk mijn auto en reed ik zelf naar OnlySpecials. Het rijden ging harstikke goed weer. Het gebouwtje is zo onwijs mooi geworden. Er is heel hard gewerkt. En als alle details ook af zijn, wordt het hoe dan ook fantastisch. Ik ben een uurtje daar geweest en daarna mijn spullen opgehaald en in het huis gaan settelen. Prettig om daar de tijd voor te hebben.

Dinsdag kwamen de studenten van Camphill (het speciaal onderwijs) kijken naar hun nieuwe werkplek. Heel leuk hen te zien en wat beeld te hebben bij degene die heir komen werken. Al moet ik wel zeggen dat de namen een uitdaging gaan worden. Maar gelukkig zijn er foto's. Na de korte kennismaking ben ik naar de winkel gegaan om kantoorspullen te kopen. De rest van de dag heb ik besteed aan alle recepten in het engels en duidelijk format te zetten.

Woensdag was een kantoordag bij Joke thuis. Hier heb ik het planbord in elkaar gezet, dagoverzicht gemaakt en een handleiding voor de keuken gemaakt. Zeer productieve dag!

Donderdag hebben we met de aannemer de laatste dingen besproken die nog gedaan moeten worden voor we open gaan. En ik vind het echt onwijs leuk om vanaf de start dit mee op te zetten. Dingen die vanzelfsprekend lijken, maar waar toch wel aan gedacht moet worden.

Vrijdag was proefdag. Samen met 3 anderen hebben we het hele menu mogen proeven. Het menu is niet groot, 4/5 broodjes, 3 salades en 2 soepjes. Maar ik mocht meedenken over verbetering. En ik zat er vooral bij om de koppeling te maken met de doelgroep en dit weer te verwerken in de recepten. Dinsdag ga ik dan ook met de kok zitten om alles door te spreken. In de avond ging ik met Just en Daan (man en zoon van Joke) naar de kunstgalerijen. Iedere vrijdagavond zijn die open en kun je overal gratis rondkijken (en ook gratis wijntjes drinken). Heel leuk om te doen! Daarna zijn met met z'n 4'en uit eten gegaan op een plekje dat ik nog niet kende.

Het weekend was lekker rustig aan. Met een wijntje, kaarsje en wat creatieve dingen vermaak ik me prima.

Kusjes!

Reacties

Reacties

Hilda

Wat heerlijk voor je Lotte dat het allemaal goed gaat.
Wij hebben je natuurlijk gemist gister bij het feest van je mams, was erg gezellig en je hebt er wel iets van meegekregen begrepen wij .
Nog heel veel werk plezier en wat zullen ze blij met je zijn.
Lieve groetjes
Ruud en Hilda

Marja

Oh wat klinkt dat als een goed begin en fijne "landing"
Veel succes!
Lieve groetjes ×

Oma Sjaan

Fijn om te horen dat de eerste week zo goed is gegaan en met zo veel warmte bent ontvangen.
Het feestje bij mama was erg leuk en gezellig. Veel succes met alles en morgen een mooie dag!
Groetjes oma Sjaan?

Koos

Mooie start gemaakt en mooi om te horen dat je het al hebt over ‘wij’ en ‘ons’. Op je lijf geschreven dit ?

Fanneke

Goed bezig Lotte?. Genoeg ervaring op te doen voor de toekomst zou ik zeggen

Hilda

Lotte van harte gefeliciteerd!!
Een gezellige dag toegewenst.
Liefs
Ruud en Hilda

Gabriëlle

Hee Lotte
Wat leuk dat ik je weer mag volgen heel veel plezierige leermomenten
en gefeliciteerd weer een fijne tijd gewenst .
groetjes Gabriëlle

Oma Maria en opa Leo

Lieve Lotte,
uit je verhaal blijkt wel dst je je al helemaal thuis voelt.
Wat 'n uitdaging voor je allemaal. Super voor je. ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!