lotteparidaans.reismee.nl

Een chaotische week

Wat een week heb ik achter de rug. Het is behoorlijk chaotisch geweest en dit is waarom:

Vorige week zijn papa, mama, jop en puk aangekomen. En dat is echt geweldig! Om het hen allemaal te laten zien is gewoon super! Maar op de dag dat zij hier in Hermanus aankwamen, regende het verschrikkelijk met hele harde wind. Nou regent het hier wel vaker, maar afgelopen zondag was het extreem. In de nacht van zondag op maandag heeft hier dan ook de allerergste storm ooit plaatsgevonden. Hele dorpen zijn overstroomd.

In Hermanus was er erg veel schade. Camphill is volledig overstroomd, waardoor de school niet meer bereikbaar is. De brug die zorgt voor toegang, is ingestort. Er zitten mensen vast op het terrein en er kan niemand in of uit. Helaas konden dus ook onze studenten maandag niet komen werken, omdat het vervoeren onmogelijk is. Maandag bleek dus ook dat Camphill de hele week geen vervoer zou kunnen regelen. Maar de hele week geen studenten, vond ik geen optie. Dus heb ik ze afgelopen week zelf gehaald en gebracht. Elke dag zelf de sloppenwijk in, zodat ze in ieder geval kunnen werken. Ook omdat er geen school is en wij het enige stukje structuur zijn dat er dan nog wel is. Veel de studenten waren onbereikbaar, dus ik heb er een aantal in de ochtend wakker gemaakt. Maar gelukkig was er geen een die niet blij was om te mogen werken!

Het is onwijs goed dat ik deze huizen van de studenten heb gezien. Ik weet nu waartoe ze naar huis gaan en in wat voor omstandigheden ze wonen. Geeft me bij een aantal veel inzichten. En daarnaast vinden de studenten het geweldig om door mij naar huis gebracht te worden.

Sinds afgelopen woensdag is er in het grootste deel van Hermanus geen water meer. In het gebied waar wij verblijven is er gelukkig nog wel water, maar het is de vraag voor hoe lang nog. Het kan dan ook nog wel 4 weken duren voor er weer water is. We hebben nog wel stroom, maar het kan zijn dat dit ook ieder moment niet meer is. We zijn dan nu ook officieel rampengebied. Dit weekend zou eigenlijk het Whale Festival plaatsvinden, maar ook dit is afgelast. Het is een kwestie van afwachten en hopen dat het zo snel mogelijk weer goed komt!

Bij OnlySpecials is er ook veel verwarring onder de studenten. Komende week is ingewikkeld. Ik zelf ga een week naar kaapstad, dus ben niet aanwezig. Maar in dezelfde week komt er een nieuwe student werken, die ze nog helemaal niet kennen. En hier hebben ze onwijs veel moeite mee. Daar boven op komt ook nog eens dat ze geen school hebben, ik ze afgelopen week heb vervoerd en komende week zal Camphill zelf het vervoer weer regelen. Voor een van de jongens is dit alles genoeg reden om volgende week niet te komen als ik er niet ben. Maar helaas kan ik aan al deze veranderingen even niks doen, maar vind het wel ontzettend sneu voor ze. Dus ik vermoed dat ik na mn vakantie genoeg heb om te doen met de studenten.

Reacties

Reacties

Koos

Jeetje, letterlijk rampzalig zo aan de start?. Maar wat ben je weer lekker oplossingsgericht aan de slag gegaan door ze zelf op te halen! Brengt je meer dan alleen het ritje op en neer… Vraagt zeker veel flexibiliteit voor de jongens. Hopelijk komt er snel een klik met de ‘nieuwe’ …
Probeer toch ook even te genieten van jullie weekje.
?

Marja

Hoi Lotte,
Klinkt inderdaad als chaos, maar wat pik je dit goed op te kijken naar wat wel kan.
Geniet van komende week, zodat je daarna weer energie hebt voor de komende weken.
Liefs!

Oma Sjaan

Lotte, hè ziet wel zo maak je van alles mee. Knap dat je ook zo goed kan schakelen en oplossingen weet te vinden. Nu een weekje vakantie met papa mama, Jop en Puk in Kaapstad. Ga daar maar lekker van genieten en daarna kijken wat je allemaal kan betekenen voor jou doelgroep want daar ligt toch wel je uitdaging . Succes en lieve groet en dikke kus van Oma.

Oma Maria en opa Leo

Nou Lotte je kunt veel meemaken in je werk maar dit overtreft alles.
Hoe jij hiermee omgaat is zo buitengewoon.
Hopelijk gaat de storm liggen in alle opzichten
Geniet de komende week samen met papa,mama Jop en Puk.

Hilda

Jeetje heftig allemaal maar jij staat je mannetje wel geweldig hoe je dit weer oplost.
Je hebt zeker het weekje vakantie verdient geniet er samen met je Familie van.
Lieve groetjes
Ruud en Hilda

Gabrielle

Hoi Lotte best heftig allemaal .
Geniet van je fam .en wat goed hou jij er voor gaat geweldig groetjes Gabriëlle ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!