lotteparidaans.reismee.nl

ongelooflijk trots

De eerste trainingsweek zit erop. Afgelopen week hebben we de jongens getraind om in de horeca te werken. En ze doen het fantastisch. 

Maandag kwamen ze een beetje zenuwachtig en vol spanning binnen. Benieuwd naar wat ze moesten doen en wat ze allemaal gingen leren. En gelukkig waren we allemaal ontzettend zenuwachtig. We begonnen rustig aan met voorstellen en informatie geven. 

Dinsdag was herhaling van de informatie, maar ook oefenen. Oefenen met het welkom heten van gasten. Woensdag deden we hiervan een herhaling en oefende we ook met het opnemen van bestellingen aan tafel. Ook hebben ze woensdag geleerd hoe een koffie gemaakt wordt achter de bar. En het is ongelooflijk hoe snel ze alles leren. Bij de meesten hoeven we het maar 1 keer voor te doen en het gaat (bijna) perfect. De een heeft wat meer herhaling en tijd nodig dan de ander, maar dat is helemaal oke. We zijn immers ook een coffeeshop om te trainen. 

Donderdag was alles herhaling. Ook werd er voorgedaan hoe een cappuccino en latte werden gemaakt. Voor een aantal was dit net een stapje te ver. Een van de jongens vroeg aan mij of hij even buiten mocht gaan zitten. Eenmaal buiten trok hij zijn capuchon over zijn hoofd heen. Voor mij een teken dat het voor vandaag genoeg nieuwe informatie was. Ben even bij hem gaan zitten en hij erkende dit. Hierna hebben we niks nieuws meer gedaan en zijn we over gegaan op schoonmaken en op het proeven van een aantal broodje van het menu. Dit moet ook gebeuren natuurlijk! Gelukkig was het ook al richting eind van de dag.

Vrijdag hebben we alles weer herhaald en geoefend. Wij spelen steeds de gasten en zij de bediening. En dat werkt goed! Richting het einde van de ochtend zijn we met ze vertrokken naar Ficks en Dutchies. Dit zijn de 2 andere restaurants van de eigenaren. En het personeel van deze restaurant komt regelmatig bij OnlySpecials kijken. Maar zij hebben geen idee waar wij het over hebben als we Dutchies en Ficks zeggen. Dus vandaar dat we er heen gingen en het lieten zien. Voor de meesten was dit een eerste keer in een echt restaurant en ze keken hun ogen uit. Ze werden door het andere personeel meegenomen en kregen overal uitleg over. Fantastisch! Bij Dutchies kregen we ook lunch. Voor iedereen een hamburger en frietjes. Wat ik bizar vond was om te zien dat ze allemaal niet wisten hoe ze de burger moesten eten. 

De afgelopen heb ik me niet anders gevoeld dan ontzettend trots op de jongens! Ze zijn al een flink niveau hoger dan wij hadden verwacht. En ze zijn ook zo mega trots op zichzelf. Vooral toen ze de werkkleding en koksbuizen aan hadden. Prachtig die gezichten! Zal er later wel wat foto's van plaatsen. Ik ben vooral aanwezig geweest om te kijken hoe ze zich ontwikkelen en wat op zorggebied de behoeften zijn. De training van de bediening en de keuken laat ik over aan de manager en de chef. Bijvoorbeeld het signaleren van overprikkeling zoals donderdag gebeurde. Dit zijn taken die ik op mij neem. Komende week gaan we de meiden trainen en ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan. 

Maar wat ben ik ontzettend trots op de jongens! Ik baal dat ik ze niet lang kan zien groeien en dat ik ze maar zo kort ga zien in hun ontwikkeling. Als het kon, zou ik hier zo nog blijven tot kerst. Maarja...


Reacties

Reacties

Koos

Ohh, Lotte, wat een mooie stappen! En wat zou het fijn zijn als je idd daar zou kunnen blijven?. Wie gaat die zorgondersteuning doen als jij weg bent?

Marja

Wauw Lotte wat mooi dat het lukt om de jongens te laten groeien. Op naar de meiden...

Gabriëlle

Ha Lotte .
nou zeg wat leuk te horen dat de jongens het zo goed en snel oppikken ,
geweldig gewoon ja je mag best trots zijn hoor nu de meiden nog maar dat gaat vast ook lukken ps ben weer benieuwd naar de foto's geniet ze .
groetjes Gabriëlle

Hilda

Lotte wat fijn dat het allemaal zo goed gaat met deze jongens.
Je mag er zeker heel trots op zijn.
Nu op naar de meisjes heel veel succes.

Oma Maria en opa Leo

Wat fijn lieve Lotte, dat het allemaat zo vootvarend verloopt en ook dat je er zo 'n plezieer aan beleeft.
Het lukt je toch maar weer, we zijn ontzettend trots op je.

Oma Sjaan

Geweldig om zo je ervaringen te delen. Wat fijn dat het goed gaat en dat ze allemaal en jij zelf zo enthousiast bent. Wie weet wat de toekomst nog brengt! Je mag trots zijn op jezelf en dat ben ik ook . I LOVE YOU!!!??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!